top of page
Color logo - no background.png
About & Subscribe
istockphoto-1305169776-170667a.jpg

FAQ

Är du osäker på hur det fungerar med uthyrningen?
Här nedan hittar du svaren på dem allra vanligast frågorna.

Hittar du inte din fråga är du välkommen att kontakta oss genom att fylla i vår kontaktformulär.
A7203502.jpg
A7203502.jpg
Välj
FAQ
  • Hur gör jag för att byta plats?
    För att byta plats så loggar du in på sverigeparkering.se/uthyrning. Du väljer vilken platsklass du vill byta till & fyller i all info som behövs, därefter kryssar du för alternativet ”Jag vill byta den plats jag redan har”. Du kommer erhålla ett mejl när det är din tur.
  • Hur säger jag upp min plats?
    Det kan du göra genom vår kundportal.
  • Vart lägger jag mitt tillstånd?
    Med vårt system använder vi inte några papperstillstånd, det är endast digital parkeringstillstånd som gäller. Du skriver in ditt registreringsnummer genom appen Park46 eller genom vår kundportal.
  • Hur öppnar man porten och dörren?
    Med appen Park46. Du loggar in med BankID.
  • Jag har inte BankID.
    Mejla till uthyrning@sverigeparkering.se så hjälper vi dig.
  • Min fråga finns inte med här!
    Skicka iväg ett mejl till info@sverigeparkering.se så hjälper vi gärna till.
  • Kan man ha autogiro?
    Ja, du loggar in i din profil och kan välja betalsätt, ändrar man inget så är det brevfaktura som gäller. Då tillkommer det en administrativavgift på 39kr. Du loggar in på vår kundportal.
  • Vad gör jag med mitt gamla avtal?
    Du signerar ett nytt avtal med Sverige Parkering.
  • Kan jag ställa mig i kö för en specifik plats?
    Ja, med vårt system så kan du välja var du vill stå i kö. Du kan välja flera platser och stå i kö för. Hemsidan är sverigeparkering.se/uthyrning.
  • Jag har flera bilar, hur ändrar jag registreringsnummer på mitt tillstånd?
    Du kan göra det direkt genom appen Park46 eller genom vår kundportal. Notera att du behöver ändra registreringsnummer och aktivera tillståndet varje gång du byter bil.
  • Hur ändrar jag betalsätt?
    Det gör du genom vår kundportal.
  • Hur ställer jag mig i kö för att hyra plats?
    Du loggar in på sverigeparkering.se/uthyrning.
  • Jag har närstående som behöver komma in i garaget. Hur gör jag?
    Du kan dela en digital nyckel genom vår kundportal. Man verifierar sig med BankID. Om man har en oreserverad plats så behöver man istället dela "användare av parkeringstillståndet".
bottom of page